Pogosta vprašanja    Ekolo


Kako deluje električno kolo?

V prednje ali zadnje kolo vgradimo brezkrtačni električni motor (ali zamenjamo celotno  kolo),dodamo kontroler, ročko za gas (po izbiri,glede na razpoložljivost prostora na krmilu)in baterijo,ki daje energijo motorju.
Za pedelec zagon motorja pa vgradimo še senzor v os pedala,tako,da motor pomaga le,ko vrtimo pedala.

Sredinski motor
Namesto vgradnje motorja v prednje ali zadnje kolo,je čedalje bolj zanimiva vgradnja motorja v os pedalov,kar prinaša nakaj prednosti:
-nizko težišče motorja na kolesu
-motor deluje preko zadnjih prestav,zato ima vedno najboljši izkoristek (podobno delujejo prestave v avtomobilu)
Slabosti:
-cena : je za 50% dražji od prednjega ali zadnjega pogona
-Odstraniti je treba prednji menjalnik( običajno trije zobniki), ker je en sam prednji zobnik v sklopu motorja in ni možno namestiti treh zobnikov.


Koliko kilometrov prevozi?

Zavisi od moči baterije , teže kolesarja in razgibanosti terena.
Če ima baterija podatek n.pr 36 V 10Ah to je 360 Wh, teža kolesarja je 80 kg in vozi po ravnini ,prevozi 36km, brez poganjanja kolesa. S dodatnim poganjanjem seveda več.
Približno 10 Wh potrebujemo za 1 km vožnje na elektriko.
Mogoče ste opazili da proizvajalci električnih koles navajajo podatek, da njihovo kolo z 36 V 10 Ah (360 Wh) litijevo baterijo prevozijo do 60 km z električno pomočjo.Tak podatek je za prodajo zelo vabljiv, vendar moramo upoštevati, da pedelec način vožnje (motor deluje le ko poganjamo pedala) prisili voznika. da vedno štarta z poganjanjem pedal in tako varčuje baterijo,saj pri zagomu kolesa brez pomoči pedal, porabimo največ energije baterije. Moramo upoštevati tudi,da to razdaljo dosežemo le z najnižjo stopnjo električne pomoči ,ko motor ne deluje s polno močjo 250 W
stopnja1 nizka pomoč poraba 6 Wh/km- domet 60 km
stopnja2 srednja pomoč poraba 7,5 Wh/km-domet 48 km
stopnja3 največja pomoč poraba 10 Wh/km- domet 36 km
ali drugače n.pr.
Baterija 36 V 10 Ah je 360 Wh.
360 Wh deljeno z 250 W (kar predstavlja moč vgrajenega motorja), kolo bo delovalo na baterijo 1,44ure ,pri hitrosti 25 km/h bomo prevozili 36 km
Za vožnjo v klanec pa porabimo 50 Wh za 100 m višine

Komu je namenjeno?

Vsem ,ki ne zmorejo več napora v klanec,sicer pa vsakemu predstavlja drugačno prednost. Enim edino prevozno sredstvo do centra mesta,drugim zaradi zdravstvenih težav edino možno mobilnost, tretjim, ki ne marajo vožnje z avtom v službo,pa bi si radi izognili prepotenosti , pa najstnikom do polnoletnosti (ni potreben vozniški izpit, vendar je obvezna kolesarska čelada).

Kakšne so prednosti?

Vožnja v klanec kot po ravnem, voziš lahko v višji prestavi kot običajno. Dodatnih 250 W motorja predstavlja kot, da še nekdo poganja kolo. Človek proizvaja pri pedaliranju cca 200 W moči. Velika prednost je tudi,da lahko izberemo zelo kvalitetno lahko kolo z kvalitetno opremo. Z nadgradnjo povečamo težo kolesa za manj kot 4kg.

Katera kolesa so primerna za nadgradnjo?

Skoraj vsaka,če le delujejo zavore in so  vozna.
Če pa kupujete novo kolo, naj bo v cenovnem razredu med 200 in 600 EUR.Cenejša so premalo kvalitetna, za dražja pa  je škoda dodatnega denarja, saj prestave niso več tako pomembne pri vožnji v klanec , kakor tudi teža kolesa ni več tako pomembna,saj dodamo cca 4kg teže z motorjem in baterijo.

Koliko stane predelava?

Med 400 in 500 EUR, zavisi od moči baterije. Baterija predstavlja pol cene. Manjša baterija je tudi lažja in cenejša in če ni potrebe za vožnjo samo na elektriko,ampak želimo pomoč le v kakšen klanec je smiselno imeti lažjo in cenejšo baterijo
Primer 36 V 5 Ah 180 Wh tehta le 1,35 kg z njo naredimo 18 km in jo lahko namestimo v podsedežno torbico.

Ali lahko zamenjate  baterijo v starejšem električnem kolesu?
Da to je možno. Zelo priporočamo predvsem zamenjavo svinčene baterije,saj je cena nove Litijeve le še  2 krat večja od svinčene.
Imamo litijeve baterije za 24 V in 36 V ,ki se lahko namestijo v ohišje na kolesu, v katerem so bile svinčene ali NiMH (nikelj metal hidrid) baterije.


Ali se baterija polni po klancu navzdol?
Ne, ker je izkoristek samo 3 do10 %, predvsem zaradi baterije, ki je ne moremo polniti z prevelikim tokom,ker bi to skrajšalo življensko dobo baterije.Pa tudi, ker se to ekonomsko  ne izplača,zaradi cene in zelo majhne koristi.
Kolesa , ki imajo direktni pogon , podobno kot električni avtomobili ali skuterji ,imajo možnost regenerativnega polnjenja ,vendar moramo tudi po ravnini premagovati upor motorja/generatorja, ki polni baterijo. Električna kolesa s pomožnim HUB motorjem,kot v našem primeru , tega ne poznajo.čeprav je  tudi to možno, vendar je v najslabšem primeru lahko izkoristek celo negativen.
Zakaj, pa si lahko preberete v angleščini spodaj:
www.ecospeed.com/regenbraking.pdf
Nasvet :  po prebranem zgornjem članku:
 Če hočete porabiti dodaten denar za možnost polnjenja baterije pri zaviranju, je veliko bolje  kupiti močnejšo baterijo.

Baterije
So najpomemnejši in najdražji del električnega kolesa.
Svetujemo Litijeve ker so lahke , imajo veliko število polnjenj in so okoljsko sprejemljive.
batteryuniversity.com/learn/article/lithium_based_batteries
Izberite tudi baterije,ki niso vgrajene v  ohišje proizvajalca električnih koles, saj so si ta zelo različna in jih je nemogoče zamenjati , če pride do problemov z baterijo.Vedno ste vezani na zelo drago originalno baterijo.
Prednost baterij,ki niso v posebnem ohišju, je tudi zelo enostavna zamenjava z malo  baterijo,ki jo lahko imate s seboj kot rezervo.

Napotki za vzdrževanje Litijeve baterije :
-Baterija naj bo vedno polna, saj nima spominskega efekta in se kratko polnjenje ne šteje kot poln cikl polnjenja
-Baterije ne polnite pri temperaturah pod 0 stopin
-Ko jo dalj časa ne uporabljate. jo dodatno napolnite vsaka dva meseca
-Nikoli ne hranite preko zime izpraznjene baterije. Najbolje pri 40 % napolnjenosti
Zamenjava svinčenih baterij z Li-ion baterijami  pri starejših električnih kolesih 
/ostale-storitve/       

Garancija :
Vsi  deli imajo standardno 1 letno garancijo.  Račun velja kot garancija

Art izdelki >

lesene stenske ure
skrinje iz polnega lesa
leseni obešalniki
Spletna stran uporablja piskotke, ki so potrebni za namoteno delovanja spletne strani.
Piskotki ne zbirajo vaših osebnih  podatkov,s katerimi bi vas bilo mogoče osebno prepoznati in ne morejo poškodovati vašega računalnika
Ne strinjam se